پس از برگزاری نخستین کارگاه نقش بهشت در حرم مطهر حضرت معصومه(س) که با شور و استقبال خاصی همراه بود و منجر به تولید آثاری فاخر و ارزشمند شد، کاروان نقش بهشتیان این بار مسیر دیار خراسان در پیش گرفت تا بتواند با زبان هنر به امام رئوف علی بن موسی الرضا عرض ارادتی داشته و رسم خادمی را در موزه ای مملو از آثار بدیع هنری در حرم مطهر رضوی به جا آورد.

دومین کارگاه نقش بهشت از صبح روز چهارشنبه، ۲۱ تیرماه، با برگزاری مراسم افتتاحیه با شور و شوق همیشگی هنرمندان شرکت کننده در این کارگاه در مرکز آفرینش های هنر آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد.

golmikh-news-naghshbehesht-01

golmikh-news-naghshbehesht-03

golmikh-news-naghshbehesht-04
golmikh-news-naghshbehesht-05
golmikh-news-naghshbehesht-06
golmikh-news-naghshbehesht-07
golmikh-news-naghshbehesht-08
golmikh-news-naghshbehesht-09
golmikh-news-naghshbehesht-10
golmikh-news-naghshbehesht-12
کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت بعد از سه روز فعالیت طراحان در روز جمعه ۲۳ تیرماه به کار خود پایان داد

کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت، با نمایش آثار خلق شده و تجلیل از اساتید حاضر در کارگاه به کار خود پایان داد.
در اختتامیه کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت که در سالن همایش بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد بعد از قرائت قرآن توسط قاری، شاعر برجسته کشورمان حمیدرضا برقعی به ایراد اشعاری در وصف علی بن موسی الرضا پرداخت و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد قاسم پور عضو شورای سیاستگذاری نهضت مردمی پوستر انقلاب اظهار داشت: کارگاه پوستر نقش بهشت در واقع یک اعتکاف فرهنگی و هنری بشمار می‌رود که البته شاید هرکسی نتواند توفیق و افتخار حضور در آن را داشته باشند.
وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی در دوره جدید مدیریتی، تصمیم‌گرفته دایره خدمت را گسترش دهد افزود: امروز هنرمندان نیز آمده‌اند تا خدمت خود را که در حقیقت نذر فرهنگی بشمار می‌رود به آستان قدس رضوی تقدیم کنند.
عضو شورای سیاستگذاری نهضت مردمی پوستر انقلاب همچنین بیان داشت: از معاونت امور خادمین استان قدس رضوی بابت اینکه از هنرمندان حاضر در کارگاه نقش بهشت ۲ به عنوان خادم یار هنری دعوت به عمل اورده است تشکر می نماییم.
علی ثابت‌نیا مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی نیز در این مراسم با تقدیر از حضور طراحان و هنرمندان حاضر در کارگاه و همچنین با تشکر از تیم اجرایی نهضت مردمی پوستر انقلاب اظهار داشت: اساتید برجسته و ارجمندی نیز در کمال خشوع و فروتنی در کنار طراحان جوان آنها را راهبری می‌کردند که از این عزیزان نیز باید قدردانی شود و مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس در آینده نیز از برگزاری این چنین کارگاه‌هایی حمایت خواهد کرد.
سید مهدی حسینی دبیر کارگاه ‌کشوری تولید پوستر نقش بهشت نیز اظهار داشت: افراد بسیاری از هفته‌های قبل برای حضور عزیزان در جوار آستان قدس رضوی برنامه ریزی کردند که از تلاش‌های این عزیزان به خصوص آستان قدس رضوی تقدیر و تشکر می‌کنیم.
در بخش دیگری از آیین اختتامیه کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت از علی ثابت‌نیا مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تجلیل شد و در ادامه نیز از همسران استاد نجابتی و استاد مغروری نیز به پاس محبت و پشتیبانی‌هایی که در این عرصه داشته اند تقدیر شد.
سید مهدی حسینی همچنین اظهار داشت: چه بسا وجود چنین شیرزنانی در عرصه هنر و در حوزه پشتیبانی می‌تواند مثمر ثمر باشد و قطعا و یقینا این اساتید برجسته نیمی از این موفقیت خود را مرهون وجود اینچنین همسرانی و حمایت آنان هستند.
در پایان این اختتامیه بعد از به نمایش گذاشتن آثار تولید شده توسط هنرمندان طراح حاضر، از اساتید این کارگاه از جمله استاد مسعود نجابتی، استاد حامد مغروری، استاد حمیدرضا کشاورزی، استاد رضا باباجانی و استاد روح‌الله ابوالفظلی به پاس خدمات و همکاری‌هایشان در این سه روز تقدیر و تشکر به عمل آمد.
golmikh-news-naghshbehesht-11

golmikh-news-naghshbehesht-02