توضیحات

به لطف شهدا و فضایی که مدیریت محترم فرهنگسرای پایداری مشهد فراهم کرد و عنایتی که مسئولین و خدّام یادمان شهدای نهر خیّن بویژه سید الخدام آن، آقا سید احمد رضا عابدی به حقیر داشتند، توفیق شد قطعه دیواری را نقاشی کنم و به نگاه زایرین مسجد ولی عصر عج و نهر خین ارزانی دارم . زایرینی که روز خود را با زیارت مقتل الشهدای خیّن نو خواهند کرد.

پیشنهاد می کنم برای تبریک سال نو این اثر را دانلود، چاپ و بعنوان کارت‌پستال به عزیزانتان تقدیم کنید.

درباره اینکه جایگاه این دیوار یا به عبارتی بلوکه به فضای یادمان آسیب رسانده یا نه حرف‌های زیادی است که مختصراً می شود به چند نکته اشاره کرد.
یادمان نهر خین بکرترین یادمان هاست و خادمین این یادمان، با وسواس و صبر مانع نصب حتی قطعه ای بنر در سرتاسر منطقه شده اند. این بلوکه نیز با تصمیم مرکز در کنار مسجد نصب شده و به زعم من اگر با تکنیک دستی بر روی آن نقاشی نمی‌گشت چه بسا با یک قطعه بنر پوشانده می ‌شد.
با توجه به اینکه از طرفی نقاشی دیواری تکنیک رایج در دوران جنگ بوده و بیگانه با این فضا نیست و از طرفی این بلوکه و نقاشی خود نشان می دهد که متأخّر است، بر این گمانم که این نقاشی به مجموعه آسیبی نرسانده.

افتخار خلق این اثر را تقدیم می‌کنم به جانباز دفاع مقدس و فعال جنگ فرهنگی، برادر بزرگوارم آقا علیرضا میری، که وجودش، دریچه‌ی اتصال من با دفاع مقدس بود.