به همّت جامعه ایمانی مشعر اختتامیه پنجمین سوگواره عاشورایی عکس و پوستر هیات همراه با رونمایی از مجموعه کتاب‌های “عکس هیأت”، “پوستر هیأت” و “وبگاه تخصصی نگارخانه هیأت” و با حضور اساتید برجسته در این حوزه صبح جمعه ۶ مردادماه در شهر مقدس قم و برگزار شد.

golmikh-news-sogvareh-26
golmikh-news-sogvare-10
golmikh-news-sogvare-11

در این اختتامیه از سید محمدرضا میری، دبیر نهضت مردمی پوستر انقلاب تقدیر شد و میری در تجلیل از این حرکت مردمی گفت: تجربه کار در هیئت و هیئت داری می‌تواند به جوانان الگوی اداره یک تشکّل هنری، فرهنگی یا علمی را بیاموزد. تشکل خودجوش، بدون شائبه‌های مادی و سیاسی و سرسپرده‌ی به ولایت، تقسیم وظایف و انجام وظیفه خالصانه و برادرانه، تشکّل خانواده محور و تاثیرگذار سبک زندگی اعضایش، تشکلی است که الگویش را از هیئت حسینی بردارد، و نهضت مردمی پوستر انقلاب بخش زیادی از الگوی خود را اینچنین ترسیم کرده و طی این سال‌ها در اختیار فعالان هنری و تبلیغی سراسر کشور قرار داده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: هیئتی عمل کردن به معنای کار بی‌برنامه و بی‌نظم نیست، به معنای عمل خالصانه به وظیفه در جمع با صفا و یکدل، بدون محسبات مادی و سپردن نتیجه به دست اهل بیت است و این می‌تواند روح هر تشکل انقلابی باشد.

golmikh-news-sogvare-13

golmikh-news-sogvare-02
golmikh-news-sogvareh-23

استاد مسعود نجابتی در ادامه این اختتامیه با بیان این مطلب که کیفیت آثار ارسالی نسبت به دوره‌های قبل بسیار بالا بود طوری که اگر آثار دوره قبل ارسال می‌شد قطعا رد می‌شد اظهار داشت: مهم ترین دغدغه‌ی این روزهای من این است که با این نسل طلایی که در گرافیک وارد شده‌اند تشکیل جبهه هنری دهیم.
وی ادامه داد: گرافیک انقلابی گرافیست و طراح انقلابی هم می‌خواهد و خوشحالم که در این سوگواره به این سمت می‌رود.

golmikh-news-sogvare-14

golmikh-news-sogvare-07
golmikh-slider-sogvareh-24
حجت الاسلام پناهیان در ادامه این صحبت‌ها بیان داشت: هنرمند وقتی هنرش را خرج جایگاه‌های روحانی و نورانی می‌کند بهترین لحظات زندگیش را تجربه می‌کند. طراحان می‌توانند صحنه‌های شگفت انگیزی خلق کنند و در مقابل هجمه‌های رسانه دشمن جریان ساز باشند.

وی در ادامه نیز خاطر نشان کرد: اهل‌بیت که در عالم بالا گرفتار خواب نیستند! وقتی هنرمند نیمه شب مشغول خلق اثر برای اهل‌بیت است، هم با الهام به او کمک می‌کنند و هم همانجا به او صله مرحمت می‌کنند. با هنر حسینی و هیئتی و بیان زیبایی‌ها و حالات و الهامات آن می‌توان جهان را فتح کرد.

golmikh-slider-sogvareh-25

نادر طالب‌زاده نیز در ادامه اختتامیه پنجمین سوگواره‌ی عکس و پوستر هیئت به ایراد سخنانی پرداخت و بیان داشت: باید فرهنگ اهل بیت و فرهنگ امام حسین (ع) را صادر کرد و اول باید از کشورهای مظلوم آفریقا شروع کرد.

وی ادامه داد: آفریقا اول غرب است، مردم آفریقا توسری خور نیستند بلکه مهربان و متواضعند، اطراف امام حسین (ع) نیز زیاد بودند. شیعه امروز می‌تواند خیلی در آفریقا کار کند.

طالب زاده با بیان این مطلب که یک غرور و خودبرتربینی هخامنشی بعضاً در ایرانیان نسبت به سیاه پوستان و عرب‌ها و… وجود دارد تشریح کرد: جریان حزب الله هنرمند و اهل‌بیتی باید این معضل را به کل از وجود خودش پاک کند، هیات یکی از هسته های اصلی تبلیغات شیعه است هنرمندان هیاتی رسالت تبلیغی این جریان را برعهده دارند.

golmikh-news-sogvare-05

 

golmikh-news-sogvare-06

در پایان این اختتامیه توسط اساتید حاضر در مراسم از مجموعه کتاب‌های “عکس هیأت”، “پوستر هیأت” و “وبگاه تخصصی نگارخانه هیأت” رونمایی شد و از برگزیدگان پنجمین سوگواره عکس هیأت، برگزیدگان پوستر هیأت، و برگزیده بخش طراحی کتیبه و پرچم تقدیر به عمل آمد.

 

golmikh-news-sogvare-17

golmikh-news-sogvare-16

golmikh-news-sogvare-15

golmikh-news-sogvare-21

golmikh-news-sogvare-20

golmikh-news-sogvare-19

golmikh-news-sogvare-18

golmikh-news-sogvare

golmikh-news-sogvare-08